میخ ها از کجا آمده اند؟

انواع میخ و نحوه تولید آن

تاریخچه میخ ها

میخ ها یکی از ابزارهایی هستند که همه ما بارها و بارها از آن ها استفاده کرده ایم و گاهی اوقات حتی زمان استفاده از آن ها به ما صدماتی نیز وارد شده است، اما این ابزار برای اولین بار از کجا آمده و از چه زمانی انسان ها از میخ ها استفاده میکنند؟

میخ ها نوعی اتصال دهنده اصلی هستند و حدودا از 3000 سال پیش در ساخت و سازهایی که بشر در آنها دست داشته به نوعی استفاده شده اند. تنوع بالایی در تولید این محصول کاربردی وجود دارد که هریک از این محصولات برای حرفه و یا کار خاصی با قطر و طول های متفاوت تولید شده و در حال استفاده هستند. اکثر دستگاه های ساخت این محصول از نمونه اولیه صنعتی تولید این محصول که توسط  Ezekiel Reed از ماساچوست در سال 1786 ساخته شد وام گرفته شده است.

یکی از معیارهای اصلی و قابل توجه برای میخ های آهنی داشتن استحکام مناسب است،تا ما بسته به نوع استفاده و برای اتصال قطعات از قطرها و طول های مختلف آن استفاده کنیم. میخ ها با اصطکاک و جا انداختن با فشار در جای خود نگه داشته می شوند و بعضی از مدل های آن شامل: میخ شیاردار یا پیچ خورده است که برای بهبود نگه داشتن محل اتصال از این دو نوع محصول استفاده می شود.

زمان خرید به یک نکته اساسی باید توجه کنیم و این نکته آن است که تولید کننده ها عموما این محصول را به صورت وزنی به فروش می رسانند و این بدان معنی است که اگر میزان خاصی میخ نیاز دارید باید آن را به صورت تخمینی از وزن و نسیت آن با تعداد بخرید تا برایتان کافی باشد.

پرچ فارس با سابقه تولید بیش از 3 دهه از جمله کارخانجاتی است که در پایه گذاری و پیشرفت صنعت میخ سازی در کشور فعالیت بسزایی را داشته و خلاقیت ها و محصولات جدیدی از این نوع با آلیاژهای متفاوت را وارد بازار فروش کرده و یا به صورت اختصاصی برای مصارفی خاص تولید کرده است. اگر شما هم برای صنعت خود نیاز به این نوع قطعات و اتصالات دارید میتوانید با ما در پرچ فارس تماس بگیرید تا بتوانیم در زمینه تولید این محصول در خدمت شما باشیم.

میخ ها چطور ساخته می شوند؟

معمولا این محصول از سیم ها و مفتول های کشیده شده فولادی ساخته می شوند . شمش های بزرگ فولادی وارد دستگاه ها می شوند و تحت فشار پس از تنظیم قطر آن به طول های مختلف برش میخورد سپس قطعه ای سیم را محکم نگه می دارد در حالی که یک پتک سنگین و قدرتمند به انتهای سیم برش خورده برخورد می کند و آن را صاف کرده و سر میخ را تشکیل می دهد. سپس دو قطعه چاقو مانند به سمت جلو حرکت کرده و نوک میخ را شکل میدهند.

از این محصول معمولا برای چسباندن و یا اتصال قطعات با متریال های مختلف مانند چوب، فلز و یا … و در صنایع متنوعی در حال مصرف هستند. این محصولات بسته به نوع و روش استفاده دارای مدل ها و ساختار و آلیاژهای متنوعی هستند. در انتهای این دانشنامه جدول فنی برخی از مدل های این محصولات را جهت نمونه برای شما قرار میدهیم.

جدول فنی برخی از محصولات

جدول فنی مشخصات برخی از میخ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *